FÖRSTA SKOLDAGEN


 
 
Shit asså då var dagen här.. första skoldagen. Jag var så sjukt nervös imorse, jag var ensam hemma eftersom min värdmamma och min värdsyster är i North Carolina och min värdpappa hade åkt till jobbet. Så en kompis till familjen som går i samma skola som mig kom och hämtade mig vid 8.15 och skjutsade mig till skolan. När vi åkte till skolan var jag så otroligt nervös jag hade jätteont i magen. Jag hade absolut ingen aning om hur dagen skulle gå till och jag känner inte någon på skolan förutom Renate (norsk utbytesstudent). Massa tankar flög runt i mitt huvud och allt jag kunde tänka på var att alla redan känner varandra och jag säkert kommer få sitta själv i cafeterian och äta.. 
När jag kom till skolan hade vi homeroom först där de berätta lite om de nya reglerna och så. Det här året har de fått mycket hårdare klädregler och man får inte ha någon som går under nyckelbenet får typ max vara 1-1,5 inch under nyckelbenet. Under dagen hade jag mina lektioner och det var inte så farligt som jag trodde det skulle vara. Det första en person sa till mig när jag kom in i mitt homeroom var "hi new girl" haha. Men något jag blir jättestressad av är att man bara har 5 minuter mellan varje klass och man måste typ gå från ena änden till andra osv. Jag blir typ också nervös varje gång skolklockan ringer och den ringer när en lektion börjar och slutar. I min 4th period så satt jag med några tjejer som bombade mig med frågor haha det var jättekul "Have you eaten fried chicken? What kind of ice cream do you have in Sweden?" haha. Jag åt lunch med dem också och de är jättesnälla och de gick runt i korridoren under lunchen eller det var påväg till cafererian och så och ba "Hey meet my Swedish friend Emma". Så det var kul :) Lunchen är bara 30 minuter och brandlarmet gick precis när vi var påväg till cafeterian så jag hann inte äta färdigt.. :( Måste lära mig äta snabbt nu. 
Efter lunchen fortsatte lektionerna och sen slutade vi 3.20 och då kom Marvin och hämtade mig och vi åkte till Walmart och köpte lite skolgrejer jag behövde och nu är jag hemma och har precis ätit :) 
 
Det här är mitt schema jag fick inte alla lektioner jag ville ha men det här ska nog funka och det är en lektion jag har med Renate också det är bra. Varje lektion är typ bara 35-45 minuter så det går asfort :)
 
1st period - relationships ( man lär sig typ hur man ska arbeta och samarbeta med andra personer osv. tror jag)
2st period - U.S history
3rd period - piano
4th period - food & nutrition ( typ som hemkunskap tror jag) 
lunch
5th period - marketing ( marknadsföring) 
6th period - algebra 
7th period english 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar