FLORIDA

Hejjsan :) Nu är jag hemma efter en underbar vecka i florida. I lördags förra veckan åkte vid tidigt på morgonen, vi åkte bil och resan tog 12 timmar. Jag tycker inte det var farligt alls, fast jag körde ju inte haha. Jag tycker det är ganska mysigt med långa bilturer iaf här, kanske för att vi har en bekvämare bil haha. Filtar, kuddar, film, sova och 12 avsnitt av Greveholm och vi var framme. Det var så varmt och skönt i Florida önskar lite att man bodde där så skönt. Vi kom dit sent på kvällen så vi åt och kolla på tv och sånt och sen var det marsch i säng.
 
På söndagen gick vi till poolen och var där i ca 2.5 timme, det var superskönt älskar verkligen att bara ligga i solen. Jag trodde inte solen tog så mycket och vi var inte ens vid poolen så länge så jag hade ingen solkräm och det fick jag ångra haha. Såg ut som en tomat xD På eftermiddagen fixade vi biljetter till Disney och Universal. Vid 4-5 åkte vi till Disney för de hade en speciel Halloween kväll. Så man fick massa godis och vi åkte massa grejer, den var en parad och fyrvererier och JAG TRÄFFA LÅNGBEN. Hög nostalgikänsla på disney, de gillar vi :) Det bästa var att träffa långben och åka space mountain :) Skitkul. Shit vad jag skrattade när jag åkte space mountain jag hade seriöst ont i magen för jag skratta så mycket, haha man åker i mörker och det svänger jättemycket och så. Parken stängde 12 på natten och vi åkte därifrån runt 11.30. 
 
På måndagen åkte jag, michelle och renate till islands of adventure. Där fanns jurassic park, comic land, harry potter world osv. Det var också kul där, älskade Harry potter world. Jag älskar att gå i parken som universal, islands of adventure och disney, älskar alla byggnader och sånt vill bara bo där liksom. Känns så verkligt men ändå så overkligt xD Jeanne min värdmamma kom när vi skulle till harry potter world. Det regnade på eftermiddagen så då var det många som gick, så köerna var inte så långa :) Vi åt lunch i harry potter world och jag tog fish and chips och en butterbeer. Åååhh butterbeer så gott! vet inte riktigt hur man ska förklara det men det är typ som en läsk men grädde på haha låter asäckligt men gud så gott det är. Faroritgrejen på islands of adventure var självklart turen i harry potter slottet ;) 
 
På tisdagen åkte vi till universal studios. Åkte massa grejer där och det var kul, tror att den här parken var min favorit. Vet inte riktigt hur jag ska berskriva parkerna men det är massa grejer från filmer och karuseller och sånt. Här var favoriten helt klart rock it. En bergochdalbana som man i början låt helt upp mot himlen och den var jätterolig, de räknade fel på oss när vi skulle åka den (vi var 3) så direkt när vi hade åkt den första gången fick vi ställa oss längst fram igen och åka :) Efter den parken gick vi till världens största hard rock cafe och åt där den ligger precis vid parkerna. Dagen efter på nyheterna handlade det om rock it och att 8-10 personer fastnade i rock it precis i början när man ligger upp mot himlen, de satt där i flera timmar och det var på kvällen och jag är bara glad att det inte är jag som satt däruppe. 
 
Dagen efter åkte Michelle hem (min värdsyster) så då var det bara jag, Renate, Marvin och jeanne kvar. Vi åkte och shoppa hehe, vi har bara 1 köpcentrum nära oss i frankfort och det är inte så jättestort så jag och reante ville verkligen passa på att shoppa här. Så vi åkte till en centrum den här dagen och det fanns i stort sett bara märkesaffärer där men det gjorde inget alls, där köpte jag en ralph lauren tröja och en micheal kors klocka är helt kääär i min nya klocka älskar den. slår vad om att den är mycket billigare här än i sverige, säkert halva priset. Det blir självklart lite starbucks när man shoppar och en oreo milkshake :P
 
Torsdagen och fredagen spenderades vid poolen och ja den här gången använde jag solkräm haha. Så jag hoppas att jag bättrat på bränann lite och det är så skönt att bara ligga vid poolen, föredrar havet men poolen går bra de också. På kvällen på fredagen åkte jag och renate till ett annat köpcentrum och där blev det 3 tröjor, en shower oil som jag brukar använda som lukar sååå gott och ett par vans :) Blev inte så jättemycket shopping i Florida men lite iaf :) Har ändå bränt en del pengar haha. Sen på lördagen tidigt på morgonen var det dags att åka hem ville verkligen inte lämna florida det var så underbart där. Sova, ytterliggare 12 avsnitt av Greveholm, mcdonalds, film och så var man hemma igen. 
Världens längsta inlägg men nu blir det bildbomb från florida :) 
 
 
 
 
 

Anonym skriver:

Oh vad roligt att läsa och titta på alla bilder du lagt upp. Kram


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar