VECKAN

Hejsan. 
 
Liten kort sammanfattning om veckan :) i söndags förra veckan åt vi på buffalo wild wings och de visade handboll där!!! LYCKA! okej det fanns typ 50 tv apparater och på den minsta visades handboll haha. Det satt jag och stirra på och gud vad jag saknar handboll faktiskt.. jag saknar dock inte det sista året jag spelade handboll, jag saknar sporten. Undra om man kan kolla på matcher på nätet, det skulle vara kul :P 
Jag har fått ett paket från EF med smores mums :D jag tycker det är gulligt av dem att de skickar smores till alla utbytesstudenter :) 
Min skola har varit med på nyheterna pga av vår dresscode. Typ att en tjej blev skickade till d-hall när läraren hade en mer urringad tröja än henne eller nåt läste på instagram.. Missade nyheterna. 
I fredags var jag bara hemma och vi kolla på en film och det var mysigt, vi tände brasan och jag älskar brasor jättemysigt. 
På lördagen åkte vi till Lowe´s och Walmart och sånt och handla och jag köpte en pumpa :D När vi kom hem började jag gröpa ur den och så och det var mycket jobbigare än vad jag trodde, men kul är det :) Vill göra pumpor i sverige också, hörde du det mamma! haha varför har jag aldrig gjort en pumpa i sverige förut? :( Sen på kvällen gjorde vi smores över brasan i vardagsrummet och jag hade på mig mina otroligt fula fleecebyxor men gud så sköna dem är. Iaf så kom en gnista på mina byxor så jag har nu 3 ganska stora hål i dem haha. De smalt på en sek xD Men smores är så gott! Fast man kan inte äta så många jag kunde bara äta 2, det blir liksom för mycket. Vid 9.30 kom Elaine och hämta mig och vi åkte det the haunted house i skolan. Det var värsta långa kön utanför och vi träffa 4 andra b.la. Lily, becca, ashton och casey tror jag hon hette haha är sämst på namn. Vi vänta typ i 1.30 timme på att komma in och det var skitkallt. Det var jättekul iaf hahaha jag skratta så mycket att jag hade ont i magen och jag skrek så jag hade ont i halsen hahahah. Man gick i en grupp och gick in i olika klassrum och så, det var askul haha. De hade gjort ett bra jobb. 
På söndagen var vi i kyrkan och sen åt vi på Garcia's, vi är alltid en grupp på minst 3 familjer som går ut och äter efter kyrkan. När jag kom hem gjorde jag färdig min pumpa och sen åkte jag, en annan svensk tjej som bor på andra sidan Franfort och hennes värdmamam till en pumpkin patch. Det var så kul att träffa en svensk tjej! LYCKA vi pratade svenska och det kändes bara så bra. Det var första gången vi träffades och det var inte alls stelt eller nåt. Själva pumpin patchen var ganska tråkig, det är mest för barn, typ med lekar och sånt men vi gick mest runt där och prata svenska. 
Idag var jag ledig, jätteskönt och har inte gjort så mycket. Försökt att hitta en snygg skinnjacka på nätet som inte kostar en förmögenhet, de som jag sett som jag blev helt förälskade i kostade minst 4 tusen, tack för den liksom.. Får fortsätta leta. Jag har också varit ute och sprungit och nu har jag precis ätit middag. GRATTIS MAMMA SOM FYLLER ÅR IDAG!
 
 
 

Anonym skriver:

Vad duktig du är på att fixa pumpor, nästa höst får du göra det här hemma.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar