TENNIS

I måndags var min första tennisträning och vi var inne för det var 38 grader ute och vi har som en regel att det måste vara minst 40 grader ute. Så vi körde någon video/film cardio program som var i en halvtimme och jag hållde seriöst på att dö. Har typ inte tränat på ett år så det kanske inte är så konstigt. Sen övade vi bara på att skjuta bollen mot väggen i korridoren. Så vi har träning varje dag efter skolan, skolan slutar 3.20 och träningen börjar 3.40 till 5. I tisdags var min första riktiga tennisträning. Vi har en kille bortsett från vår tränare som ska hjälpa oss 2 dagar i veckan och han hjälpe den dagen alla nybörjare, vilket var bla jag då eftersom jag aldrig spelat tennis förut. Men gud jag känner bara att jag vill skriva på engelska nu haha måste tänka väldigt mycket på hur jag ska formulera mig haha. I onsdags kom min tränare fram och hon sa att Josh (killen jag tränade med dagen innan) hade sagt att jag hade väldigt mycket potensial. Idag körde jag en match mot en person som spelat tennis i 2 år tror jag och jag vann matchen med 4-3 woop woop!! Sen körde vi dubbles och vår coach melinda sa genom halva matchen att jag skulle spela mot en annan. Det blev dock 0-2 den matchen fast det blev många ad-in/ad-out (tror de kallas så..) iaf hon tar tennislektioner också bortsett från skollaget, så jag kan inte vara så dålig eller? I slutet kom min tränare fram till mig och sa att jag skulle säga till mg och lili att de skulle försöka spela med mig på helgerna lite då och då och att hon kommer sätta mig på varsity laget. YAAAY. Okej såhär är de inom hela laget är de 2 lag ett jv och ett varsity, om man spelar jv räknas inte matcherna man spelar utan man tränar mest bara. Om man spelar varsity så räknas alla matcher, så jag antar att de bra spelarna som är i varsity laget..? Jag tycker verkligen tennis är otroligt kul, och jag har bara tränat tennis i 3 dagar och det verkar gå hyfsat bra. Jag menar de andra som är nybörjare håller fortfarande på att bara få bollen över nätet.. 
Jag trivs så bra här nu och det känns så konstigt att jag om bara några månader måste lämna.. :( Juste haha lili berättade för mig att hennes mamma vill att jag ska flytta in hos henne istället för hos dem jag bor hos nu. Haha tycker det är lite komiskt XD önskar jag hade ett hus som lilis. 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar